Детальніше про НЦДЮТ

Нововолинський центр дитячої та юнацької творчості – веселковий світ дитинства

/Files/images/budynok-pioneriv-novovolynsk.jpg

Згідно рішення міської ради від 26.10.2011р. №12\9 було ліквідовано 4 позашкільних заклади: СЮН, СЮТ, СЮТур, ДЮЦ та створено з 01.01.2012р. НЦДЮТ.
Новий заклад складається із 4-ох відділів: художньо-естетичний, технічний, туристсько-краєзнавчий, еколого-натуралістичний. Кожен відділ очолює методист відповідного профілю.
Об’єднавшись, колектив Центру пройшов шлях становлення, розвитку та постійного творчого пошуку в освітній системі міста.
Багато юних нововолинців отримали щасливу можливість стати нашими вихованцями, відкрити для себе яскравий і неповторний світ дитинстваХтось приходить сюди у пошуках друзів, інші – весело провести дозвілля, багато хто – за новими знаннями та враженнями, багатьом допомагаємо обрати майбутню професію.
Прагнемо єдиної мети – виховати творчу особистість. Зроблено чимало, але ще більше потрібно зробити: здійснити, впровадити, охопити, проаналізувати. Переконані: хто діє, той досягає поставлених завдань.
Позашкільний навчальний заклад – єдиний простір дитини, в який вона з радістю поринає за власним бажанням, особистим відчуттям. Немає жодної дитини, яка б не відчула дбайливого піклування, не отримала слушної поради, не була зігріта теплим промінням душі педагога-наставника.
Нововолинський центр дитячої та юнацької творчості здійснює позашкільну освіту з усіх напрямків, визначених Законом України «Про позашкільну освіту». Мережа гуртків налічує 127 гуртків, 109 групи. Здійснює навчальний процес 46 педагогів. Навчається 1673 вихованців. Керівники гуртків мають 501 годин – 27.83. ставки; акомпаніатори: 42 години – 1.75 ставки. Платні гуртки школа ранньої творчої орієнтації дошкільнят «Пізнай себе» : 52 години - 2.9 ставки, акомпаніатора: 14 год. – 0.58 ставки
Мережа гуртків Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості у 2021-2022 н.р.
Заклад Науково-технічний Туристсько-краєзнавчий Еколого-натураліс-тичний Естетич-ний Школа дошкіль-нят Усього
Нововолинський центр дитячої та юнацької творчості груп учнів груп учнів груп учнів груп учнів груп учнів груп учнів
38 5708 120 28 338 33 540 7 105 109 1673

Про якісний склад педагогів

Якісний склад учителів за віком
Кількість педагогічних працівників Вікова категорія
До 25 років 25-45 років 45-55 років Жінки понад 55 років Чоловіки 55-60 років Чоловіки понад 60 років
Керівники - - 2 - - 1
Методисти - 1 1 - - 2
Керівники гуртків - 1397 2 -
Акомпаніатори - - - - -1
Якісний склад учителів за педагогічним стажем
Кількість педагогічних працівників Педагогічний стаж
До 3-х років 3-10 років 10-20 років Понад 20 років
Керівники - - - 3
Методисти - - - 3
Керівники гуртків 44518
Акомпаніатори - - - 1
Аналіз освітнього рівня педагогічних працівників
Кількість педагогічних працівників Освітні рівні
Повна вища Неповна вища
Керівники 3 -
Методисти 3 -
Керівники гуртків 247
Акомпаніатори - 1
Аналіз кваліфікаційного рівня педагогічних працівників
Кількість педагогічних працівників Педагогічні звання, категорії, тарифні розряди
10-й 11-й 12-й Вища Керівник гуртка-методист
Керівники - - - 3 2
Методисти - - 1 2 2
Керівники гуртків 3 11 27 - 7
Акомпаніатори - - 3 - -

Мета діяльності кожного педагога і Центру в цілому – якісна освіта вихованця, яка визначається позитивним розвитком особистості дитини в процесі співтворчості педагогом і соціальним оточенням.
Проблемне питання:Моделювання середовища для розвитку технічної, туристсько-краєзнавчої, еколого-натуралістичної, художньо-естетичної обдарованості гуртківців у позашкільному навчальному закладі.
У закладі 6 колективів, яким присвоєно звання «зразковий»: ансамбль народного танцю «Щасливе дитинство», ансамбль бандуристів «Горлиця», драматичний колектив «Пролісок», духовий оркестр, гурток вокально-естрадного співу. У цьому навчальному році гурток «Вокально-хореографічний естрадний ансамбль «Паросток» поповнив когорту «зразковий гурток», присвоєно звання «народний» гуртку фітодизайн.
У мандрівку Країною знань і розвивального навчання веде своїх вихованців, найменших мешканців Центру, дошкільнят, школа ранньої творчої орієнтації «Пізнай себе».
Щорічно тут навчаються 75 дітей віком від 4 до 6 років. Завжди у нас 4 групи. Цьогоріч відкрили 5-ту.
«Пізнайко» допомагає малюкам розвивати творчі здібності, навички спілкування, психологічно готує їх до навчання в школі.
Навчання проводиться за комплексною програмою, модульні блоки якої проектуються як цілісна система.
А ще «Пізнайко» допомагає дітям і їх батькам зорієнтуватися в різноманітті творчих направлень Центру і стати його гуртківцями.
Здійснюється послідовна робота щодо вдосконалення системи кадрового забезпечення. З метою підвищення професійного рівня педагогічні працівники закладу беруть участь в усіх семінарах відповідного профілю.
Так директор НЦДЮТ взяла участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Формування базових компетентностей у вихованців ПНЗ», підготувавши виступ на тему: «Розвиток професійної компетентності педагогів позашкільних навчальних закладів» (24.02-28.02.2013 р.). Стала учасником Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2014» (17.03-21.03.2014 р.), засідання Всеукраїнського круглого столу «Компетентнісний підхід у позашкільній освіті: досвід, проблеми, перспективи», на якому виступила з доповіддю «Компетентнісний потенціал Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості» (19.09.2014 р.) та Всеукраїнському форумі працівників позашкільної освіти у м. Києві.
Педагоги закладу підвищують свій професійний рівень у ВІППО та займаються за планом самоосвіти. Завданням методичної служби є створення стійкої мотивації професійного самовдосконалення керівників гуртків. Адже учитель живе до тих пір, поки він учиться, коли він перестає вчитися, у ньому вмирає вчитель.
Цікаво пройшов у закладі семінар –практикум за участю кандидата педнаук, доцента кафедри соціальної педагогіки Східноєвропейського національного університету ім.. Лесі Українки Семенова Олександра Сергійовича.
На базі НЦДЮТ відбувся Всеукраїнський семінар-практикум «Управління розвитком творчості суб’єктів педагогічного процесу позашкільних навчальних закладів» (травень 2013р.)
Як результат педагоги видають власні напрацювання. Це і посібники, методичні рекомендації, посібники.
«Психолого-педагогічний супровід навчально-виховного процесу у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного спрямування» - Яворський Ю.Ф., Височанська Л.О. (2012 р.) У методичному посібнику розкрито інноваційні підходи до професійного вдосконалення педагога закладу позашкілля.
«Збірник вправ для перевірки знань, умінь та навичок вихованців туристсько-краєзнавчих гуртків» - Ушакова Н.С. (2012 р.) У методичному збірнику висвітлено питання перевірки знань, умінь та навичок за програмою гуртка «Етнографічне краєзнавство».
«Фізичка підготовка та загартування туриста-пішохідника» - Бродоса О.В. (2013 р.) Методична рекомендація допоможе як вибрати та організувати заняття фізичною підготовкою та правильно використовувати сили природи: сонце, повітря, воду.
«Чи просто створити музику?» Виховання юних композиторів та інноваційні методи навчання з використанням комп’ютерних технологій. – Бортнічук Е.Г. Методичні рекомендації для викладачів позашкільних установ художньо-естетичного спрямування. (2013 р.).
«Методична служба навчального закладу як ресурс професійного розвитку педагогів» (2013 р.) – Височанська Л.О., Яворський Ю.Ф. Методична розробка надає науково-методичну, практичну допомогу методистам позашкільних навчальних закладів.
«Особливості керівництва позашкільним навчальним закладом» (2015 р.) – Кравцова Л.А. (2015 р.) Методичний посібник надає науково-методичну практичну допомогу керівникам позашкільних навчальних закладів.
«Національно-патріотичне виховання підлітків в умовах позашкільного навчального закладу» ( 2015 р.) – Кравцова Л.А. Методична розробка надає науково-методичну, практичну допомогу керівникам гуртків в організації національно-патріотичного виховання гуртківців.
Педагог Мельник Н.Г.- переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності медпрацівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у 2014-2015 н.р. у номінації «Керівник гуртка вокального та музичного мистецтва».
Золотухін К.С. переможець Всеукраїнського конкурсу серед педагогів позашкільних навчальних закладів України за методичні рекомендації .
За 2014 рік у закладі проведено 145 заходів, кількість дітей, залучених до них – 10131.
За 2013-2014 н.р. педагоги й вихованці НЦДЮТ отримали 94 нагороди за участь у конкурсах, фестивалях (міських, обласних, Всеукраїнських).
Участь творчих колективів та окремих вихованців в міських, обласних та Всеукраїнських конкурсах, фестивалях
Конкурси , фестивалі Навчальний рік
2011-2012 н.р. 2012-2013 н.р. 2013-2014 н.р. 2014-2015 н.р
Міські 6 17 18 5
Обласні 26 57 52 75
Всеукраїнські 14 30 21 32
Творчі колективи та окремі вихованці - переможці міських, обласних та Всеукраїнських конкурсів, фестивалів
Конкурси , фестивалі Навчальний рік
2011-2012 н.р. 2012-2013 н.р. 2013-2014 н.р. 2014-2015 н.р
Міські 1 8 6 5
Обласні 14 37 35 57
Всеукраїнські 7 18 9 26
Патріотизм нині є нагальною потребою держави, оскільки високий його рівень здатний забезпечити соціально - політичну стабільність та гідне місце країни в цивілізованому світі. Учителі - патріоти зроблять Україну українською. Саме із такою метою наш колектив здійснив екскурсії в Устилуг (музей Стравінського), с. Зашків (музей Євгена Коновальця), м. Львів музей Романа Шухевича, а в храмах Володимир-Волинського , села Зимне здійснили спільну молитву за Україну, воїнів АТО.
Виховання гордості за Батьківщину, вдячність прадідам за збереження національної ідеї – це багатовекторна діяльність адміністрації закладу, колективу педагогів, гуртківців та їхніх батьків. Таку роботу втілюємо у проектах: «Ветеран живе поруч», «Мій прадід – вояк УПА». Вихованці НЦДЮТ щорічно ставали переможцями конкурсу патріотичної пісні «Сурми звитяги» у Львові, малюнку «Моя Україна». Писали щемні листи воїнам АТО, Надії Савченко, виконували малюнки для них та збирали кошти, проводили ярмарки-розпродажі, концерти.
Усі новини, події закладу розміщуємо на сторінках нашого сайту. Він був відзначений обласним управлінням освіти як один з кращих в області.
Випускаємо свою газету «Береста» - 4 номери на рік. Створили спільну телепередачу із СТН «Медіа–Кід». Її ведуть юні тележурналісти.
У книзі «Енциклопедія дитячої творчості. Юні таланти» на с.41 написано про НЦДЮТ (2013р.).
Фахові періодичні видання – це допомога керівникам гуртків в інформаційному забезпеченні навчально-виховного процесу , чинник формування педагогічної творчості вчителя.
Для розширення і збагачення кругозору вчителів художньо-естетичного відділу щороку проводиться передплата періодичних видань: «Позашкільна освіта», «Позашкілля», «Педагогічна майстерня», «Обдарована дитина», «Виховна робота в школі», «Розкажіть онуку» та інші.
Щорічна передплата фахових видань дає можливість учителям підвищувати свій кваліфікаційний рівень, удосконалювати форми і методи роботи на уроках, систематично впроваджувати в практику сучасні освітні інноваційні технології.
В зоні особливої уваги педагогів НЦДЮТ – залучення до гурткової роботи дітей пільгових категорій. Так у гуртках займаються:
· дітей з малозабезпечених сімей – 6
· дітей-інвалідів – 5
· дітей-сиріт – 7
· дітей з девіантною поведінкою – 11
· багатодітних – 153
· напівсиріт – 27
· з неповних сімей – 31
· чорнобильців – 5
· з неблагополучних сімей – 2
· дітей з сімей, позбавлених батьківського піклування – 5
· дітей, батьки яких перебували, або перебувають в зоні АТО .
Навчитись жити – означає опанувати мистецтво творчо підходити до життя. Саме батьки приводять дитину за руку у цей світ і ведуть її протягом життя. Тому спільна співпраця батьків і педагогів допомогла відшукати шляхи, способи, секрети. А разом – це міцний підмурівок для творчого, гармонійного розвитку дитини.
Нововолинському позашкіллю – 60! Війна. Вирішили відзначити дату –досягненнями у праці. Та все ж таки нашим друзям подарували вишиті сувеніри та власноруч виготовлені листівки.
Зміцнюється матеріальна база: завіси в актову залу; освітлення, електропіаніно; діапроектор, комп’ютер, 2 принтери (кольоровий та чорно-білий), мікрофони на шнурах, радіомікрофон, бензокосарка, порохотяг, обігрівачі, світильники в коридор 2-го та 3-го поверхів, костюми для танцювального, для новорічних ранків на дорослих, а саме: ведмедика , зими, Миколая, сніговика;
для туристів: мотузки, карабіни, намети ; сучасні меблі для навчальних аудиторій, заміна вікон на склопакети, лавки у фойє 2-го поверху, заміна дерев’яних панелей на 1-ому, постійна передплата преси. Провели Інтернет у кабінет № 2 (Директор), № 8 (приймальна), кабінети № 7, 13,16.
Обслуговує заклад технічний персонал у кількості 14 чоловік.
Великий український педагог-гуманіст ХХ століття В.Сухомлинський сказав: «У природі немає дитини безталанної, ні на що не здатної. Кожному можна дати щастя творення, кожного треба вивести в люди і дати йому творчий простір. Наше основне завдання не зламати – підняти, підтримати, не знеособити духовні сили дитини, а утвердити почуття її гідності, і виховати її справжнім творцем і патріотом».


ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО НАВЧАННЯ Й ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Важливе значення для педагогічного колективу Нововолинського ЦДЮТ має розуміння батьками своєї ролі, батьківської місії. Інколи батькам бракує знань, вмінь і навичок взаємин зі своїми дітьми. Це не може не турбувати керівників гуртків, адже виховання дитини в позашкільному закладі та сім'ї - це єдиний нерозривний процес.
Десять "золотих правил" виховання щасливих дітей:
1. Стимулюйте інтелект дитини
2. Формуйте самоповагу
3. Навчіть дитину спілкуватися
4. Пильнуйте, щоб дитина не стала телеманом
5. Виховуйте відповідальність і порядність
6. Навчіть дитину шанувати сім'ю
7. Живіть у хорошому оточенні
8. Будьте вимогливі
9. Привчайте дитину до праці
10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі








/Files/images/2015-2016r/ntsdyut_60/НЦДЮТ 60.JPG

До знаменної дати

Нововолинський центр дитячої та юнацької творчості – веселковий світ дитинства

Юні друзі! Шановні батьки і колеги!

Нововолинському позашкіллю – 60!

У 2012 році чотири заклади позашкільної освіти об’єднались. За цей час колектив Центру пройшов шлях становлення, розвитку та постійного творчого пошуку в освітній системі міста.
Багато юних нововолинців отримали щасливу можливість стати нашими вихованцями, відкрити для себе яскравий і неповторний світ дитинства.
Хтось приходить сюди у пошуках друзів, інші – весело провести дозвілля, багато хто – за новими знаннями та враженнями, багатьом допомагаємо обрати майбутню професію.
Прагнемо єдиної мети – виховати творчу особистість. Багато ще потрібно зробити: здійснити, впровадити, охопити, проаналізувати. Переконані: хто діє, той досягає поставлених завдань.
Наш педагог – це янгол-охоронець творчої, духовної скарбнички вихованця.
Позашкільний навчальний заклад – єдиний простір дитини, в який вона з радістю поринає за власним бажанням, особистим відчуттям. Немає жодної дитини, яка б не відчула дбайливого піклування, не отримала слушної поради, не була зігріта теплим промінням душі педагога-наставника.
Усі разом робімо світ кращим!
Любов Кравцова, директор НЦДЮТ
Нововолинський центр дитячої та юнацької творчості здійснює позашкільну освіту з усіх напрямків,визначених Законом України «Про позашкільну освіту». Мережа гуртків налічує 127 гуртків, 133 групи. Здійснює навчальний процес 46 педагогів. Навчається 2387 вихованців. Керівники гуртків мають 518 годин – 28.8. ставки; акомпаніатори: 42 години – 1.75 ставки. Платні гуртки школа ранньої творчої орієнтації дошкільнят «Пізнай себе» : 52 години - 2.9 ставки, акомпаніатора: 14 год. – 0.58 ставки
Педагогічна концепція Центру надає пріоритет всебічно розвиненої особистості, її життєвому й професійному самовизначенню,самореалізації,творчості відповідно до національних цінностей.
Місія Центру: створити умови для розвитку особистості, для формування здатності самостійно вирішувати пізнавальні, ціннісно-орієнтаційні, практичні, комунікативні проблеми в різних сферах життя.
Мета діяльності кожного педагога і Центру вцілому – якісна освіта вихованця, яка визначається позитивним розвитком особистості дитини в процесі співтворчості педагогом і соціальним оточенням.

Художньо-естетичний відділ

Тут казковий світ фітодизайну, фарб живопису, розпису на склі, декоративного розпису. Кожний обдарований гуртківець має можливість разом із педагогом організувати виставку чи спільний проект.
Інформаційно-творче агентство «Юний кореспондент» - це нові друзі, цікаві зустрічі та яскравий світ журналістики!
Я МАЛА ЛЮДИНА - ЗВУТЬ МЕНЕ ДИТИНА
У мандрівку Країною знань і розвивального навчання веде своїх вихованців, найменших мешканців Центру, дошкільнят, школа ранньої творчої орієнтації «Пізнай себе».
Щорічно тут навчаються 75 дітей віком від 4 до 6 років.
«Пізнайко» допомагає малюкам розвивати творчі здібності, навички спілкування,психологічно готує їх до навчання в школі.
Навчання проводиться за комплексною програмою, модульні блоки якої проектуються як цілісна система.
А ще «Пізнайко» допомагає дітям і їх батькам зорієнтуватися в різноманітті творчих направлень Центру і стати його гуртківцями.

МАЙБУТНІ КОНСТРУКТОРИ, ВИНАХІДНИКИ, ІНЖЕНЕРИ

Найважливіша мета молодості – стати людиною глибоких знань, чистої душі і високих прагнень, а неосяжний світ науково-технічної творчості – надійний шлях до цього. Адже технічна творчість благодійно впливає на характер самоорганізації всього наступного життя дитини.
Вибір професії починається з дитячого захоплення, тому ті, хто хоче стати інженерами, конструкторами, винахідниками приходять у відділ науково-технічної творчості.
Колектив педагогів залюбки ділиться з дітьми знаннями про Світ і Науку, про численні відкриття. Наші гуртки призначені для тих, хто прагне зробити життя цікавим і змістовним. Наше завдання – допомогти стати творчими, вдумливими людьми.
Саме у цьому відділі виходять на зв'язок з будь-якою країною світу, володіючи міжнародними аматорськими секретами, іноземними мовами.
Допитливих, кмітливих, захоплених наукою і технікою завжди радо зустрічають у відділі.
Вихованці відділу стають переможцями міських, обласних, всеукраїнських заходів. Щорічно діти мають пільгове оздоровлення.

МАН

Від простого – до складного, від пізнання різноманітності навколишнього світу - до отримання глибоких теоретичних знань, набуття практичних навичок та застосування їх при проведенні науково-дослідницької та експериментальної роботи – шлях члена Малої академії наук «Оріон».
МАН – це:
- наукове товариство старшокласників Нововолинська, захоплених наукою, технікою, історією, екологією, фольклористикою;
- наукові дослідження, конкурси, конференції, перші публікації.

Еколого-натуралістичний відділ

В гармонії з природою
Основна мета відділу – це формування гармонійно розвиненої особистості, забезпечення умов додаткової освіти та пробудження інтересу до поглибленого вивчення біології, екології. Педагоги допомагають гуртківцям зрозуміти сутність цілісності природних комплексів, екологічної культури, прищеплюють бережливе ставлення до флори і фауни, сприяють набуттю практичних умінь і навичок, досвіду у розв’язанні екологічних проблем. У відділі створено умови для виявлення обдарованих учнів, які бажають оволодіти глибшими знаннями, набути умінь і навичок з біології, екології і в галузі сільського господарства,брати участь у науково-дослідних і експериментальних роботах. Для багатьох дитяче захоплення з часом переростає в покликання.
Під час занять з учнями проводяться екскурсії, практичні роботи в кабінетах, теплиці, а також на природі, відеолекторії та робота на навчально-дослідній ділянці.

Туристсько-краєзнавчий відділ

Туризм – школа життя
З метою краще пізнати свій край, випробувати себе в багатоденних походах та змаганнях діти приходять до гуртків юних туристів, пішохідного туризму, спортивного орієнтування.
А ті, хто бажає якомога детальніше познайомитись з історією, географією рідного краю, доторкнутися до «сивої давнини», досконаліше вивчити культуру і побут нашого народу – займаються в гуртку географи-краєзнавці.
Традиційно відділ проводить туристські свята, змагання, акції: «Пам'ять», «Колосок», «Кубок Надбужжя», «Стежками золотої осені», огляд і захист краєзнавчих матеріалів в рамках учнівського руху «Мій рідний край – моя земля», змагання з паркового орієнтування, з техніки пішохідного туризму в закритому приміщенні, туристський зліт школярів.
Канікули – пора походів та екскурсій, коли юні туристи мандрують гірськими стежками Карпат, подорожують просторами Полісся, шацькими озерами.

Ми – ініціатори проведення туристських змагань серед працівників освіти.

Осередком туристської діяльності в місті став наш відділ. Досвідчені педагоги підтримують розвиток дитячо-юнацького туризму в місті як найбільш захоплюючого напрямку позашкільної освіти.


/Files/images/2015-2016r/kravtsova/1312361302_ukraina.jpg

Патріотичне виховання

Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.
Василь Сухомлинський
Патріотичне виховання – це планомірна виховна діяльність, спрямована на формування у вихованців почуття патріотизму, тобто позитивного ставлення до Батьківщини, представників своєї культури або країни.
Таке виховання передбачає розвиток любові до Батьківщини, національної самосвідомості й гідності, дбайливе ставлення до рідної/Files/images/2015-2016r/kravtsova/патріотичне виховання.JPG мови, культури, традицій, відповідальність за природу рідної країни, потребу зробити свій внесок у розбудову держави, інтерес до міжнаціонального спілкування, прагнення працювати заради рідної країни, народу.
Осередками такого виховання є насамперед сім’я і навчальні заклади. Наразі цей вид виховання набув особливого загальнодержавного значення, адже усім відомо, яка доля спіткала нашу країну протягом останніх двох років. Виникає потреба не лише говорити про патріотизм у кожній домівці, на роботі, під час масових заходів, а й діяти заради згуртованості свідомої молоді. Тому нині найголовніше завдання – це підвищити рівень національної свідомості юної особистості, сили духу, що є важливими елементами виховання сучасної молодої людини, справжнього громадянина своєї держави.

/Files/images/logotipi/noimage-300x270.jpg

ВИХОВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ - пріоритет Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості

Метою у Нововолинському центрі дитячої та юнацької творчості є розвиток та виховання творчої особистості дитини, підлітка, молодої людини. Тому уся робота педагогічного колективу нашого закладу сприяє:

- творчій спрямованості особистості, усвідомленню нею значення творчих, гуманістичних потреб, мотивів, цілей як провідних у її розвитку та життєдіяльності ( у мотиваційній сфері при вирішенні виховних завдань слід відкривати для дитини сенс творчого життя, головною складовою якого є пізнання оточуючого світу, його перетворення на краще, життєва самореалізація);

- розвитку творчих рис характеру, а саме цілеспрямованості, вимогливості, допитливості, критичності розуму, самостійності, вимогливості, наполегливості, винахідливості, оригінальності, працелюбності, порядності, відповідальності тощо ( вказані риси характеру мають формуватись як стійкі якості особистості, що визначають програму її поведінки, діяльності, активного і творчого ставлення до себе, людей, праці, речей);

- творчій самосвідомості, що виявляється у самопізнанні та адекватній самооцінці, самоорганізації, самореалізації та самовдосконаленні, емоційній саморегуляції в екстремальних ситуаціях ( саме ці психологічні якості особистості перетворюють дитину на активного суб’єкта творчої діяльності та соціальної поведінки, який висуває власні цілі, ідеї, плани, програми тощо);

- розвитку творчих якостей інтелекту – логічного, діалектичного та цілісного сприйняття дійсності, спостережливості дослідника, творчої уяви і фантазії, інтуїції, уваги і пам’яті, що формуватиме вміння визначити і розв’язати життєві задачі, розробляти творчі проекти тощо;

- постійному зростанню потенціалу творчої діяльності – бажання систематично здобувати нові знання у певній галузі, вмінню творчо їх використовувати, експериментувати, досліджувати, брати участь у вдосконалені оточуючого середовища;

- формуванню психологічних якостей творчої особистості, її темпераменту, властивостей нервової системи ( чутливості, емоційності, пластичності, працездатності) та відповідно до них доцільного індивідуального стилю діяльності й поведінки, в процесі чого використовуються найкращі та коригуються слабкі ( з точки зору вимог творчої діяльності) якості нервової системи конкретної дитини та підлітка;

- вихованню у дітей та підлітків здатності до творчого спілкування з діячами науки, техніки, культури, мистецтва, а більш розвиненими однолітками, вмінню вести діалог, висловлювати свою думку письмово тощо.

«Лиш храм збудуй, а люди в нього прийдуть» - ці слова видатної української письменниці Ліни Костенко яскраво відображають зміст діяльності педагогів у позашкільному навчальному закладі, адже саме їх майстерною та самовідданою працею будується «храм творчості» для юних митців.

Майбутнє суспільства, без перебільшень, залежить від того, чим буде наповнено внутрішній світ дитини. Наш позашкільний навчальний заклад являє собою сукупність умов для формування «творця власного світу» - людини, яка здатна до самопізнання та самовдосконалення. Педагоги НЦДЮТ гармонійно поєднують організаційні та змістові засоби формування особистості у вимірах світу третього тисячоліття.


/Files/images/logotipi/noimage-300x270.jpg

Роль Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості у формуванні всебічно розвиненої особистості

Позашкілля – невід’ємна складова системи неперервної освіти в країні. Її значення важко переоцінити, бо заняття улюбленою справою сприяє розвитку особистості, психологічно розвантажує дитину. Долучившись до роботи різних гуртків і зрозумівши, до чого в неї є хист, дитина має змогу самостійно зробити вибір у житті. Водночас позашкілля – це ще й дієвий засіб запобігання злочинності й правопорушенням у молодіжному середовищі.

У Міністерстві освіти і науки, молоді і спорту визнають: 37% дітей, які нині охоплені такою роботою, - не той показник, на якому можна зупинятися. Ми працюємо над вдосконаленням і форм, і методів позашкільної освіти, над задоволенням запитів дітей, поліпшення матеріально-технічної бази.

Не менш пріоритетне завдання – це підвищення якості позашкільної освіти, наближення її до реальних потреб дітей. Ідеться про швидке реагування на те, чого діти прагнуть і чим захоплюються, про започаткування нових, сучасних видів дитячої творчості. Бо досі дитині пропонували обирати з того, що вже є.

Зрозуміло, головна роль у забезпеченні якісної освіти належить педагогічним працівникам, тож ми разом із міським методичним кабінетом приділяємо належну увагу підвищенню рівня підготовки педагогічних кадрів на курсах у ВІППО.

9 гуртківців еколого-натуралістичного відділу, які стали переможцями Всеукраїнських, обласних конкурсів і акцій були направлені на відпочинок і оздоровлення на базу Всеукраїнського профільного табору «Юннат» в м. Київ. Переможці Всеукраїнського конкурсу «Космічні фантазії» Уманець Марія, Ярославцева Юлія були нагороджені путівкою у Всеукраїнський табір «Артек». На базі Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості в таборі з денним перебуванням з 05.06. по 22.06.2012 року відпочивало 104 гуртківці.

Педагогами та учнями туристсько-краєзнавчого відділу було здійснено похід у гори Карпати, з метою участі в Чемпіонаті Волинської області з туристсько-спортивних походів, удосконалення туристських навиків та активного відпочинку дітей. Протягом ІІ семестру 2012 року в походах і екскурсіях взяло участь 1267 гуртківців.

Належне фінансування позашкільної освіти – важливий пункт у її реформуванні. Відповідно до чинного законодавства саме з місцевих бюджетів здійснюється фінансування таких закладів, як наш. Учасники ІІІ Всеукраїнського з’їзду працівників освіти наголошували на потребі внести законодавчі зміни до Бюджетного кодексу України з тим, щоб ця освітня ланка утримувалася відповідно до її значення. Адже місцеві бюджети не в змозі забезпечити її поступальний розвиток. Проблема полягає також у підвищенні соціального статусу педагога позашкілля. Рішенням Нововолинської міської ради Волинської області №12\9 від 26.10.2011р. позашкільні навчальні заклади ДЮЦ, СЮТ, СЮН, СЮТур були ліквідовані, а на їх місці створено один позашкільний навчальний заклад – центр дитячої та юнацької творчості, у структурі якого залишилися ті ж напрямки, що й до ліквідації: естетичний, науково-технічний, еколого-натуралістичний, туристський. Було скорочено адміністративний склад, тепер залишився один директор і методисти по профілях. Новостворений заклад відвідують 2250 вихованців, які займаються у 57 гуртках - 107 групах за різними профілями. Із них : напівсиріт – 27 , дітей із багатодітних сімей – 87, дітей, як знаходяться на диспансерному обліку – 28, дітей із неповних сімей – 73, дітей-інвалідів – 8, позбавлених батьківського піклування – 6, чорнобильців – 4, учнів з девіантною поведінкою – 9. Освітній процес забезпечує 52 педагогічних працівника . У закладі 6 зразкових колективів: зразковий гурток вокально-естрадного співу(керівники Кравчук І.В., Бортнічук С.С.), зразковий духовий оркестр (Сидоренко В.А., Причепа Д.Ю.), зразковий ансамбль бандуристів «Горлиця» (Гергель І.Ю.), зразковий гурток «Фітодизайн» (Войтюк В.П.), зразковий ансамбль народного танцю «Щасливе дитинство» (Грицевич І.Л., Майструк Л.А.), зразковий драматичний колектив (Жуковська Г.І.).

Заклад функціонує на основі складеного річного плану роботи.

НЦДЮТ ставить своїм завданням збільшення кількості учнів, зайнятих позашкільною освітою, щоб максимально забезпечити потребу всіх бажаючих займатися улюбленою справою. З цією метою на базі закладу створено умови для відкриття нових профілів гуртків.

Великою популярністю серед батьків та дітей користується школа ранньої творчої орієнтації дошкільнят «Пізнай себе», яка працює на базі закладу за рахунок батьківської плати. У 2011-2012 н.р. у школі дошкільнят здобували освіту 75 діток.

Виховними центрами закладу є навчально-дослідна земельна ділянка, екологічна стежка «Берегиня», куточок хліба, живий куточок, музей історії НЦДЮТ.

За період з 1 січня і по теперішній час 2096 гуртківців НЦДЮТ взяли участь у 28 міських, 46 обласних, 12 Всеукраїнських конкурсах, фестивалях, турнірах, змаганнях тощо, де стали переможцями і призерами у багатьох номінаціях. Нашим педагогам (Вознюк Л.А., Ушакова Н.С., Киця Т.В., Барульска Л.Є.) за підсумками 17 міської виставки дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Волині» оголошено подяку за представлені методичні розробки. За підзвітний період 13 педагогічних працівників закладу відзначені грамотами та подяками міського, обласного управлінь освіти (додаток № 1,2).

Нововолинська газета «Наше місто» на своїх шпальтах досить часто висвітлює роботу НЦДЮТ. Педагоги новоутвореного закладу записали фільм «Наші таланти», помістивши його в мережі інтернет.

В кінці навчального року було проведене оціночне інтерв’ю, що дало змогу педагогам у присутності адміністрації зробити глибокий аналіз своєї роботи. Належну увагу дирекція приділяє згуртуванню колективу, використовуючи у своїй роботі методику заміру психологічного клімату в колективі.

Дитина – не амфора, яку треба наповнити, а факел, який треба запалити

Стрижнем усієї системи виховання в Україні та й в нашому закладі зокрема є ідея національного відродження, яка відіграє роль об’єднавчого, консолідуючого фактора у суспільному розвитку, становленні особистості як громадянина своєї держави. Для нас важливо, щоб виховний процес був особистісно орієниованим та гуманістично спрямованим. Тому педагогічний колектив нашого закладу створює середовище духовного розвитку, соціально-рольового життя дитини як творця і проектувальника свого майбутнього.

Робота НЦДЮТ базується на таких напрямках виховання:

*патріотичний;

*родинний;

*правовий;

*морально-етичний;

*трудовий;

*екологічний;

*естетичний ;

*краєзнавчо-туристський;

*технічний.

«Крокус» - це символічна назва асоціації дітей НЦДЮТ, що має свої символи, гімн, ідейний зміст.

Відповідно до цієї системи, дитина по символічних сходинках піднімається до вершини своєї творчості, самопізнання, запалює свою душу як факел, передає цей палаючий вогонь новим вихованцям закладу для утвердження творчості, добра та радості.

Перша сходинка системи «Умка»

Символом є образ казкового ведмедика Умки – допитливого, доброго, товариського.

Кредо першої сходинки: «Дитя – як тісто: як замісив, так і виросло».

У заходах, які проходять, беруть участь батьки, діти й педагоги, створюючи єдиний творчий простір дитини.

Працює естетична школа ранньої творчої орієнтації дошкільнят «Пізнай себе», в якій діти займаються вокалом, грамотою, математикою, хореографією, образотворчим мистецтвом, англійською мовою.

Друга сходинка системи «Колір»

Символ другої сходинки є райдуга – як символ витвору Бога Сонця Дажбога. Завдяки цій символіці діти розуміють, що природа теж створює свої шедеври.

Кредо другої сходинки: «Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, фантазії, творчості».

Діти займаються у гуртках, студіях закладу, створюють власні роботи, вчаться презентувати їх на виставках і конкурсах, розвивають дитяче самоврядування (виконують соціальні ролі: юного художника, дослідника, майстра).

Третя сходинка системи «ЮТТА»

Це квітка грузинською, а в нашій системі: Юні, Талановиті, Творчі, Активні.

На цій сходинці вже чітко вимальовуються образи творчо обдарованих дітей, результатами їхньої праці є нагороди, дипломи, грамоти.

Кредо третьої сходинки: «Кожна справа – з користю, інакше – навіщо?

Кожна справа - людям, інакше – навіщо? Кожна справа – творча, інакше – навіщо?».

Гуртківці удосконалюють свою майстерність у гуртковій роботі, мають соціальні ролі у системі самоврядування, займаються волонтерством, науковим дослідженням в МАН.

Результатом запровадження виховної системи є виховання життєтворчої. Компетентної особистості – вільної, гуманної, духовно зрілої, ініціативної, активної, здатної до вирішення життєвих проблем, готової до самооцінки і самовиховання.

Інтегровані педагогічні ідеї, що застосовуємо у виховній системі «Крокус»

*Ідея самоврядування у дитячому колективі.

*Ідея «кодексу цінностей» .

*Методика щодо проведення й підготовки колективних творчих справ (КТС).

*Ідея організації емоційного життя дитини та соціально значущої праці.

*Сім заповідей і сім доброчинників педагога В.Сухомлинського.

Ідея самоврядування у дитячому колективі

Система дитячого самоврядування в гуртках НЦДЮТ армована:

- залучення гуртківців до спільної праці, активної участі в житті центру;

- організацію змістовного культурного дозвілля гуртківців;

- гармонійний розвиток особистості кожного вихованця;

- формування тимчасового творчого працездатного колективу;

- навчання мистецтву спілкування, грамотному висловленню своєї думки;

- розвиток уміння аналізувати та оцінювати свої погляди на факти і явища;

- реалізацію інтересів і досягнень вихованців;

- відродження кращих культурних традицій українського народу, виховання патріотизму, національної гідності;

- сприяння духовному збагаченню та виховання толерантного ставлення до інших.

Після кожної справи обов’язково проводимо:обговорення вражень від особистої участі та роботи всього колективу;аналіз та пошук покращення своєї діяльності за рахунок невикористаних ресурсів та виправлення помилок.

Щоразу відзначаємо тих учнів, хто є найактивнішим і найуважнішим. Завжди намагаємось хвалити і підтримувати своїх вихованців, мотивувати їх брати щоразу складніші завдання, щоб відчути радість досягнення певного рівня згань і умінь. Зауважили: вплив буде реальним, якщо вихованець матиме позитивний неофіційний статус у колективі.

Ідея «кодексу цінностей»

Абсолютно вічні цінності:

Добро, совість, правда, віра, надія, любов, доброта, чесність, справедливість, милосердя.

Основні національні цінності:

Патріотизм, готовність до захисту Батьківщини, почуття національної гідності, історична пам'ять, повага до державних та національних символів, дбайливе ставлення до національних багатств, рідної природи.

Основні громадські цінності:

Прагнення до соціальної гармонії та справедливості, захист індивідуальних прав і свобод, висока повага закону, право людини на життя, гідність, безпеку, рівні можливості, право на свободу думки, совісті, вибору конфесій, право на самовираження, толерантне ставлення до чужих поглядів, які не суперечать загальноприйнятим нормам.

Цінності сімейного життя:

Вірність, довіра, піклування про дітей, піклування про батьків, старших у сім*ї, злагода між членами сім*ї, повага прав дитини і прав старших, здоровий спосіб життя, охорона традицій.

Цінності особистого життя:

Орієнтація на пріоритет задоволення духовних потреб, внутрішня свобода, воля ( самоконтроль. Самодисципліна), мудрість, розум, здоровий глузд, лагідність, доброзичливість, оптимізм, гармонія душі і зовнішньої поведінки, творча активність, ініціативність, працьовитість, цілеспрямованість.

Методика щодо проведення й підготовки колективних творчих справ (КТС)

Колективна творча правця (КТС) – спільний пошук кращих рішень життєво важливих завдань, адже здійснюється спільно з дітьми і дорослими – задумується, організовується, виконується, оцінюється. У кожній КТС розв’язується цілий ряд педагогічних знань, відбувається розвиток колективістських , демократичних основ життя. Самостійності та ініціативи дітей, самоуправління, активного ставлення до навколишнього середовища.

Завдання організатора в тому, щоб спрямувати КТС на збагачення колективу й особистості соціальним цінним досвідом щодо удосконалення кращих людських здібностей, потреб і відносин.

Етапи колективних творчих справ:

- тема і напрямок справи;

- рада справи;

- підготовка справи;

- проведення справи;

- підсумки справи;

- післядія справи.

Ідея організації емоційного життя дитини та соціально значущої праці

Головною ланкою у виховній системі є праця – творча, соціально значуща, в якій виховує сам процес і його результати. Ми переконані: життя вихованців у закладі, вдома має бути яскравим, красивим, наповненим радістю, сміхом, романтикою, щоб дітей оточували квіти, твори мистецтва, музики. При цьому необхідно, щоб вихованці були не тільки слухачами і глядачами, а й активними учасниками всіх справ.

Сім заповідей і сім доброчинників педагога В.Сухомлинського.
  1. Заклад – твій рідний дім, дорожи дахом дому свого, навіть якщо він протікає.
  2. Нехай у вашому домі плачуть тільки від радощів, а зморшки будуть слідами колишніх посмішок. Хай буде сонце! Хай сховається темрява!
  3. Красна хата не кутками, а пирогами. Але в кожному пирозі головне – начинка. Пироги з поганою начинкою або порожні – це халтура і обман.
  4. Говори, що знаєш, роби, що вмієш. При цьому пам’ятай, що знати і робити більше – нікому не завадить.
  5. Шкільна справа – це і наука, і мистецтво, і художня самодіяльність. Сьогодні навіть у самодіяльності найбільше цінується професіоналізм.
  6. Не відчуваєш любові до дітей – сиди смирно, не кажи багато. Право на голос у нас має тільки справжній друг дітей.
  7. Пам’ятай, що адміністрація – друг людини. Копаючи, вона шукає свіжий, життєдайний струмок. Не плюй у колодязь: знадобиться.
Сім доброчинників:

- Вірність школі.

- Добронравність.

- Чесне ставлення до справи.

- Високий професіоналізм.

- Жага до самовдосконалення.

- Любов до дітей.

- Повага до адміністрації.

Основні форми виховання в закладі:

- інформаційно-масові;

- діяльнісно-практичні групові;

- інтегративні;

- діалогічні;

- індивідуальні;

- наочні;

- стимулювання і корекція поведінки за допомогою психолога;

- самореалізація особистості вихованця як творця і проектувальника свого життя;

- робота ради лідерів дитячого врядування;

- штаб волонтерів;

- творчі звіти, презентації проектів;

- організація пошукової роботи членів МАН;

- випуск газети;

- використання музейної педагогіки;

- створення власного порт фоліо;

- екскурсії;

- співпраця, зустрічі, листування;

- Участь у соціально значущих заходах Центру.

Очікувані результати:

Виховання життєвої, компетентної особистості – вільної, гуманної, духовно зрілої, ініціативної і активної, здатної до вирішення життєвих проблем, готової до самооцінки і самовиховання.

Одним із показників якості позашкільної освіти є досягнення учнівської молоді у різноманітних заходах. Ось наші результати з січня 2012 року.


/Files/images/2014-2015r/Діти наше майбутнє.jpg Діти – наше майбутнє

Із початком нового дня, із першим сонячним промінням кожна людина очікує певних змін на краще в усьому: в особистому житті, у колективі, у суспільстві загалом. Навчитися берегти найкращі миті в житті й насолоджуватися не завжди і не всім удається. А все ж варто навчитися, тому що саме з таких моментів складаються окремі життєві історії, а то й людські долі.
Для кожного з нас дитина — це яскравий промінчик життя, це любов, щастя, сльози, бажання, сподівання, піклування, це наше майбутнє.
Любити, ростити дитину — це щастя. Виховувати дитину — це великий труд, який зумовлює перед усім найважливіше, на мою думку, уміння батьків, учителів сформувати в дитини почуття власної національної гідності.
Гідність і толерантність у відносинах з учнями — запорука успішного виховання. Гідність учителя завжди викликає в дитини повагу, бажання наслідувати. Виховуючи в дітях ці почуття, педагог у співпраці з батьками досягне позитивного результату — випустить у доросле життя дитину, яка стане справжнім патріотом своєї держави, толерантною людиною з почуттям національної гідності, поваги до національного надбання нашого народу.

Шановні колеги! У ці нелегкі часи для нашої країни ми маємо бути сильними та не забувати про нашу спільну важливу місію – якісну освіту майбутнього покоління!

НЦДЮТ – школа сприяння здоров’ю

Проблема здоров’я формування та здоров’я збереження підростаючого покоління набула гостроти за останні роки. Зросла захворюваність серед дітей та молоді. Існує прямий зв'язок між захворюваннями й негативними проявами в поведінці школярів, можливостями опанувати навчальний матеріал. За час навчання в школі учень втрачає третину свого здоров’я, насамперед через нездорову атмосферу, яка його оточує.

У позашкільному закладі ми маємо можливість створити здорову творчу атмосферу за рахунок особливостей навчально-виховного процесу: вибір заняття за інтересом, вибір педагога за комфортністю перебування поряд із ним, відповідальність роботи гуртка руховій, фізичній активності дитини, її психологічному стану.

Доброзичлива, сімейна атмосфера – це та основа, на якій зростає здорова і щаслива дитина – громадянин, сім’янин і професіонал.

Наші цілі:

  • побудувати навчально-виховний процес у такий спосіб, щоби він не тільки не погіршував фізичний стан вихованців, а й зміцнював їхні сили та можливості;
  • скоординувати зусилля учасників навчально-виховного процесу, спрямувати їх на збереження та розвиток здоров’я вихованців;
  • формувати та розвивати культуру здоров’я серед учасників навчально-виховного процесу, організувати їхню життєдіяльність на позиціях здорового способу життя.

Наші завдання:

  • створити творчу групу з питань упровадження програми «Школа сприяння здоров’ю»;
  • підвищити кваліфікацію учасників програми;
  • організувати науково-методичний та інформаційний супровід діяльності;
  • організувати співпрацю НЦДЮТ зі службами та закладами міста, які займаються питаннями збереження та зміцнення здоров’я

Принципи та передумови впровадження

  • послідовність у діях педагогів, батьків, громадськості;
  • системність у профілактичній роботі;
  • природо відповідність – урахування вікових, індивідуальних особливостей вихованця;
  • об’єктивність і достовірність використаної інформації;
  • єдність поваги та вимогливості до особистості;
  • єдність свободи та відповідальності особистості за свої дії;
  • саморозвиток особистості, формування навичок здорового способу життя;
  • свобода вибору особистості (участь у колективній діяльності, право на власну думку тощо).

Форми та методи роботи:

  • години спілкування;
  • тренінги;
  • «круглі столи»;
  • спільні з батьками заходи;
  • консультаційні пункти;
  • діяльність органів учнівського самоврядування;
  • інтелектуальні та розвивальні ігри;
  • гуртки та клуби за інтересами;
  • конференції, диспути, дискусії;
  • дні відчинених дверей;
  • уроки;
  • відео лекторії;
  • батьківські збори;
  • моніторинги;
  • діагностування (анкетування);
  • просвітницькі акції;
  • колективна творча справа;
  • інформаційно-наочні матеріали;
  • музикотерапія, сміхотерапія.

АТО

Мужність. Звитяга. Патріотизм – ми вдячні за це воїнам

На жаль, на терени квітучої, красивої України увірвався демон війни, що посіяв біль, сльози, руїни та окропив кров’ю нашу священну землю. Справжні українські чоловіки не змогли залишитись байдужими до долі своєї Батьківщини, адже що може бути дорожчим за рідну країну!?
Кожного дня вирушали у зону антитерористичної операції батальйони добровольців, спеціально навчених солдат, хвиля за хвилею мобілізація охопила Україну. Почали створюватись бази, де готували нових бійців, заводи та фабрики переходили на новий режим виробництва, аби забезпечити бійців необхідним одягом та зброєю.
Наші чоловіки - це справжні воїни, як немов кіборги, оберігають та захищають від напливу ворогів мирне населення. Вони не знають втоми, не відчувають болю, борються до останньої краплі поту і крові.
Але воєнні дії - це не лише передова лінія фронту, це ще й надійний та міцний тил. У його забезпеченні беруть участь насамперед волонтери, котрі з першого дня намагаються полегшити життя солдатів.
“Не думайте, що ваша країна може зробити для вас, думайте, що ви можете зробити для вашої країни”.
Джон Кенеді.
Покликані забезпечити морально- політичну і практичну підготовку до виконання священного обов’язку — захисту незалежної України, військової служби в Збройних Силах України, формуванню у молоді стійкості, мужності, готовності до подвигу, самопожертви, самопідготовки і самовиховання, вихованню почуття патріотизму, любові до України, бажання відстояти її незалежність і соборність, наслідування кращих традицій.
Патріотизм поєднує в собі любов до України, до свого народу, гордість за її минуле і сьогодення, готовність до їх захисту, утвердження в свідомості об’єктивної оцінки ролі українського війська в українській історії, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України, її громадян від княжої доби, Гетьманського козацького війська, військ УНР, січових стрільців, воїнів УПА до часів незалежності, Майдану, героїв Небесної Сотні та зони АТО.
Сьогодні над Україною нависла нова небезпека. Повним ходом іде війна на Сході України. Росія окупувала Донбас. Гинуть кращі сини України, стримуючи навалу Росії. Україна в небезпеці. Бібліотеки зобов’язані зосередити свою роботу на висвітленні подій, що відбуваються в зоні АТО, підтримати політику держави в організаії захисту територіальної цілісності України.

“Хто за свободу вийшов проти смерті, тому немає смерті на землі”.

--Захист України

— обов’язок кожного громадянина.

--Стан душі — волонтер.

--Пам’ятаймо імена героїв

--Боже, Україну збережи! Господи, помилуй нас!.

Пріоритетну роль відіграють активні форми: популяризація літератури , дискусії “Кому потрібна ця війна?”, “Захист України — обов’язок кожного громадянина?”, Чи достатньо одного патріотизму для захисту України?”, обговорення проблемних статей з періодики “Фронтовий щоденник”, цикл бесід “Вісті з фронту”, викладка літератури “Хроніка подій в зоні АТО”, уроки мужності в школах “Гірко плаче Україна за своїми синами”, на які запросити учасників АТО, їхніх батьків, побратимів. Активно відстоювати свою громадянську позицію на вуличних акціях, флеш-мобах, акціях підтримки , протесту.
Для найменших користувачів бібліотек організувати конкурси малюнків на асфальті “Війна очима дітей”, участь в акціях “Напиши листа воїнові”, “Намалюй малюнок солдатові”.
Важливу роль мають відіграти матеріали про волонтерів в зоні АТО, їхню безкорисливу самопожертву в ім’я України. Адже їхня роль — непереоцінена. В бібліотеках можуть проводитисяпатріотичні бесіди “Волонтери — рятівники і помічники воїнів в зоні АТО”, “Волонтер — це стан душі”, “Допомога військовим від волонтерів”, організовуватись викладки газетних матеріалів про мужність і відвагу волонтерів “Волонтери: пліч-о-пліч з захисниками України”.
Організували пункти збору речей для відправки на фронт: продукти харчування, теплі речі, ліки, закликати користувачів бібліотеки приєднатися до цієї акції.
Україна в небезпеці. Рятуймо її. Всіма методами і засобами. Кожен на своєму місці. До повної перемоги.
Слава Україні! Героям слава!
Я благаю тебе, рідний Боженько,
Захисти наших вірних синів.
Дай їм сили, відваги й хоробрості,
В цій безглуздій та клятій війні.
Країна рідненька, ще трохи – терпи,
Невдовзі твоя Перемога.
У бій йдуть сьогодні одні козаки,
Вони немов воїни Бога.

За Неньку встає України народ,
Та іншого шляху немає.
В набат знову б’є захисник-патріот,
Людей він у бій піднімає.
Про їхні маленькі подвиги не пишуть статті у газетахі не знімають сюжети центральні канали. А вони нарівні з дорослими плетуть маскувальні сітки, печуть бійцям АТО пиріжки, в’яжуть шкарпетки, збирають гроші й роблять обереги, щоб там, на передовій, підтримати наших солдат і ще раз нагадати: хлопці, тримайтеся, ви не самі, ми з вами. Броварські школярі об’єдналися у потужний фронт допомоги нашій армії, і роблять маленькі дива, які щодня рятують людські життя.
Водій-волонтер КУРСТАК кілька разів на місяць відвозить на передову продукти харчування, ліки, одяг, засоби гігієни та інше: умови хлопців на війні залишаються жахливими, а бійцям немає від кого більше чекати допомоги, як від своїх рідних та земляків.
Діти неоголошеної війни: якщо не ми, то хто?

Наш дім, це наша Україна!
Це наша сила, наша воля,
Держав багато, а вона єдина!
Так захисти ж її від ворога лютого!

Повзуть вони, немов черв’яче,
До влади рвуться, як скажені пси!
Не бійся їх, вони тебе бояться!
Вони, на нашій рідній нам землі!

Скажи їм: «годі нами потикати!
Я українець, а не «руський раб!»
Я українець і цим пишаюсь,
Україна, рідна Матінка моя!

Відстоїмо ми нашу Україну!
Відстоїмо, вона у нас одна!
Єдина, рідна в світі нам країна,
Вона є рідна матінка моя!



/Files/images/2014-2015r/svengrin/С.Венгрин 1.JPG Покрова, яку святкують 14 жовтня, для українців не лише релігійне свято. Цього дня відзначають День козацтва та створення УПА. Тепер ці героїчні сторінки української історії сприймаються інакше, аніж ще рік тому: більше трепету і щему, бо розумієш ціну тогочасного героїзму й нинішньої незалежності. Неоголошена війна накладає свій відбиток на все. Нині для українців як ніколи актуальними є питання миру.

Для волинян, нововолинців – тим більше, адже саме військові формування із наших краян першими стали на захист Батьківщини, брали й беруть участь в АТО. Президент України, аби зберегти життя українців, втілює в життя мирний план.

Відтак про мир, співпрацю та майбутнє України ми говорили із Сергієм Венгрин, нашим земляком, захисником Вітчизни, учасником АТО, справжнім патріотом.




/Files/images/logotipi/noimage-300x270.jpg

Інноваційні форми роботи у гуртку музичного спрямування

Музика, мелодія, краса музичних звуків –
важливий засіб морального та розумового
виховання людини, джерело шляхетності серця.
В. Сухомлинський

Мистецтву і передусім – музиці – належить велике значення у системі естетичного виховання. Роботу з музично-естетичного виховання треба вести систематично, вона має бути складовою процесу формування гармонійно розвиненої особистості. У цьому сенсі важливого значення набуває музичне виховання у позашкільному навчальному закладі.

Першочерговим завданням сучасних педагогів-позашкільників є не підготовка музиканта, художника, актора, а насамперед виховання людини. Художньо-естетичне виховання дітей у позаурочний час має узгоджувати функції мистецтва з можливостями сприйняття його кожним індивідом. Спілкування з мистецтвом не повинне зводитись до простого нагромадження знань, його необхідно порівнювати з практичною роботою дитини,формуванням її художньо-творчих здібностей, розвитком творчого потенціалу у кожній дитині. Адже творчість необхідна у будь-якій сфері діяльності, будь-якій професії.

Позашкільний навчальний заклад ХХІ століття потребує нових підходів та виховання дітей, активізації освітнього процесу. Музична освіта дітей у позашкільному навчальному закладі – це сучасні інноваційні форми та методи організації навчально-виховного процесу.

Набагато ефективніше проводити творчі підсумкові заняття, де у невимушеній обстановці вихованці демонструють набуті знання та уміння, ніж гра на оцінку. Не слід перевантажувати навчальний процес технічними заліками. Краще відпрацьовувати техніку гри.

На відміну від музичної школи, де акцент ставиться на індивідуальні заняття, у гуртку саме перспектива гри в ансамблі позитивно впливає на бажання працювати над виконавською майстерністю, створює здорову атмосферу змагання, а також виконує виховну функцію, прищеплюючи навички колективної праці.

Необхідно так будувати освітній процес, щоб віддати перевагу технологіям, які розвивають особистість, наприклад:

· діалогова взаємодія керівника гуртка та вихованця;

· навчально-ігрова діяльність, інтерактивні вправи;

· нестандартні (інтегровані) заняття.

Важливим методом художньо-естетичного виховання є метод творчого діалогу , коли керівник гуртка та вихованець разом шукають та знаходять відповіді на питання. При застосуванні цього методу у вихованців розвивається критичне мислення відносно запропонованого керівником гуртка репертуару, потоку музичного матеріалу, що надходить із засобів масової інформації, навички аналізу та самостійної інтерпретації різноманітних музичних творів.

Навчально-ігрова діяльність – це використання методу інтриги, ігрової ситуації, інтерактивних вправ. Реалізація ігрових методів та прийомів у навчально-виховній діяльності відбувається з урахуванням вікових особливостей вихованців.

Інтегровані заняття передбачають обов’язків розвиток творчої активності ; підвищують пізнавальний процес, сприяють розвитку мислення, уваги, пам’яті, а значить, вдумливого виконання музичних творів, розвиток музичної пам’яті та уяви. Інтегроване заняття забезпечує синтез способів пізнання та видів діяльності навколо однієї теми або проблеми. Знайомство вихованців з іншими видами мистецтва забезпечує розширення загального художнього світогляду, сприяє полі художньому розвитку особистості, а суміжні види мистецтва формують у гуртківців цілісний художній образ світу.

Рефлексія – це не менш важливий за основну частину етап заняття, що має на меті:

· узагальнити,систематизувати основні ідеї;

· обмінятися думками;

· виявити особисте ставлення до матеріалу та процесу навчання;

· оцінити перебіг власного навчання, його результати;

· поставити додаткові запитання.

У процесі рефлексії у дітей виникають ідеї.

Упевнена: педагог ставить перед собою нестандартні завдання – вихованці підвищують знання й уміння до більш високого рівня, досягаючи творчих вершин.

Любов Кравцова





Кiлькiсть переглядiв: 1327

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.