Повернутися до звичайного режиму
Підписатися на RSS

Позашкільна освіта: основні положення

Позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти, визначеної Конституцією України, законами України "Про освіту", "Про позашкільну освіту", і спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.
Завантажити повний текст...

Поняття про позашкільну освіту

Сучасний етап розвитку суспільства, утвердження позашкільної освіти як складової структури освіти України зумовили переосмислення її місця і ролі, визначення основних засад підвищення якості. Позашкільна освіта є цілеспрямованим процесом оволодіння систематизованими знаннями про культуру, природу, людину, суспільство. Також вона забезпечує застосування знань на практиці, опанування вміннями та навичками творчої діяльності.
Завантажити повний текст...

Система позашкільної освіти в Україні

Система позашкільної освіти — це система, що характеризується цілеспрямованим функціонуванням навчання, виховання, розвитку та соціалізації особистості у вільний час, з її особливими структурами, зв'язками та відносинами між елементами.
Завантажити повний текст...

НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА

/Files/images/співпраця НЦДЮТ.jpg


Робота методичної ради НЦДЮТ

11 вересня 2014 р. було проведено чергове засідання методичної ради НЦДЮТ на якому педагоги обговорили та затвердили план роботи методичного об’єднання на 2014-2015 н.р.

Заступник директора НЦДЮТ Яворський Ю.Ф. підготував виступ на тему: «Педагогічний такт і професійна етика у формуванні особистості вихованця». В обговоренні якого взяли участь методисти туристсько-краєзнавчого та технічного відділів: Пик М.П., Золотухін К.С.

Методист еколого-натуралістичного відділу Зіркевич О.М. провела огляд новинок психолого-педагогічної літератури. Ознайомила з методичним посібником «Психолог-педагогу» ( автор Теслюк П.Ю.) , де запропоновано психологічні підказки та рекомендації на всі випадки життя, які допоможуть знайти рішення в складних ситуаціях, відповіді на важливі питання, розібратися в причинах того чи іншого настрою, глибше зрозуміти людську природу.


Доповідь про роботу НЦДЮТ за 2016рік

Слайд1

( На фоні центрального офісу НЦДЮТ)

Нововолинський центр дитячої та юнацької творчості – сучасний комплексний, багатопрофільний позашкільний навчальний заклад; організаційний, координаційний і методико-інформаційний центр навчально-виховної роботи з дітьми та учнівською молоддю в місті Нововолинську та селищі Жовтневе.

Слайд 2

“Моделювання середовища для розвитку технічної, туристсько–краєзнавчої, еколого-натуралістичної, художньо-естетичної обдарованості гуртківців у позашкільному навчальному закладі”

Проблемне питання, над яким працює педагогічний колектив НЦДЮТ

Слайд 3

Моніторинг охоплення учнів гуртковою роботою у 2016-2017н.р.

На сьогодні у закладі навчається 2306 вихованців віком від 5-ти до 20-ти років. Нововолинський ЦДЮТ реалізує завдання позашкільної освіти за такими напрямами:

- художньо-естетичний – 24 груп, 381 дитина

- науково-технічний – 38 груп, 570 дітей

- туристсько-краєзнавчий – 10 груп, 150 дітей

- еколого-натуралістичний – 25 груп, 394 дитини

- наукова філія МАН – 7 груп, 105 дітей

Групи сформувалися згідно Положення про позашкільний навчальний заклад, Статуту закладу та щорічного рішення педагогічної ради “Про комплектацію та наповнюваність груп”. Середня наповнюваність становить 15 учнів. Наявна мережа гуртків та об´єднань відповідає типу закладу, стану фінансування, статутним завданням.

Слайд 4 Моніторинг охоплення дітей пільгових категорій гуртковою роботою у 2016-2017н.р.

В зоні особливої уваги педагогів НЦДЮТ – залучення до гурткової роботи дітей пільгових категорій:

дітей з малозабезпечених сімей – 9

дітей з особливими освітніми потребами – 3

дітей-сиріт – 4

дітей з девіантною поведінкою – 3

багатодітних – 98

напівсиріт – 32

сиріт - 4

з неповних сімей – 34

чорнобильців – 3

дітей, що знаходяться на диспансерному обліку – 4

дітей, що виховуються в сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах – 9

діти, батьки яких учасники АТО, мобілізовані - 32

Слайд 5 Школа ранньої творчої орієнтації дошкільнят «Пізнай себе»

Великою популярністю серед батьків та дітей користується школа ранньої творчої орієнтації дошкільнят «Пізнай себе», яка працює на базі закладу за рахунок батьківської плати. У 2016-2017 н.р. у школі дошкільнят здобувають освіту 100діток у 5 групах.Зформовано 4 старших групи та одна молодша. Педагогами школи «Пізнай себе» були проведені родинні свята: «Пізнайко, здрастуй!», «Подорож у країну казок».

Слайд 6Виховні центри закладу

Виховними центрами закладу є:

навчально-дослідна земельна ділянка

екологічна стежка “Берегиня”

куточох хліба

живий куточок

музей історії НЦДЮТ

школа народного ремесла

Здійснюється послідовна робота щодо вдосконалення системи кадрового забезпечення. З метою підвищення професійного рівня педагогічні працівники закладу беруть участь у міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференціях, семінарах-практикумах, роботі обласних методичних об’єднань, інших методико-педагогічних заходах:

19- 22 жовтня у місті Києві заступники директора Височанська Людмила Орестівна та Яворський Юрій Федорович були учасниками Всеукраїнської практико-орієнтованої конференції «Концептуальні основи модернізації змісту позашкільної освіти».

Керівник гуртка «Шкільний активіст» Мельник Світлана Ярославівна 21 жовтня взяла участь у обласному зльоті юних волонтерів у місті Ківерці.

12 жовтня у місті Ратне, методист еколого-натуралістичного відділу Нікіфорова Оксана Миколаївна та заступник директора Яворський Юрій Федорович стали учасниками обласного педагогічного практикуму «Світ творчості».

Керівник гуртків еколого-натуралістичного відділу Огороднік Ірина Анатоліївна 23 вересня представляла роботу відділу на обласному зльоті учнівських виробничих бригад, трудових аграрних об’єднан у селі Забароль Луцького району..

Керівник гуртка «Любителі декоративних і свійських» Зіркевич Ольга Миколаївнастала стала учасником обласного етапу Всеукраїнського біологічного форуму учнівської та студентської молоді «Дотик природи», що проводився 14 вересня у місті Луцьку.

Забезпечується моральне і матеріальне стимулювання педагогів закладу шляхом залучення їх до участі в обласних конкурсах професійної майстерності, «Джерело творчості».

Слайд 7 Художньо-естетичний відділ НЦДЮТ

Музика, поезія, танець – це дихання Бога в душі людини

У системі художньо-естетичного виховання дітей та молоді одне з головних місць займає хореографічне мистецтво, вокал, навчання гри на музичних інструментах. Тут вчать дітей і молодь красі та виразності голосу, рухів, розвивають витривалість, сміливість, дають практичні навички відчуття темпу і ритму, виховують повагу та інтерес до музичного мистецтва, як складової духовної культури особистості, формують почуття колективізму, дружби.

Планування роботи художньо-естетичного відділу НЦДЮТ у 2016-2017 н. році, навчальні програми, система масових заходів, спільна робота з громадськими організаціями, батьками – все це сприє постійному зростанню потенціалу творчої діяльності педагогів, вихованців, розвитку творчих рис характеру особистості.

Слайд 8. Зразкові колективи художньо-естетичного відділу

( фото : колективів)

У художньо-естетичному відділі є шість колективів, яким присвоєно почесне звання «Зразковий художній колектив».

Слайд 9. Зразковий ансамбль народного танцю “Щасливе дитинство”( керівник Грицевич І.Л.), де займаються діти закохані в народний танець. Жодне свято в нашому закладі не обходиться без виступу «Щасливого дитинства». Ансамбль-своєрідний методичний центр народного танцю в місті. Юні танцівники майстерно виступили на осінньому благодійному балі, на святковому концерті присвяченому Дню учителя.

Слайд 10. Зразковий драматичний колектив “Пролісок”

Керівник: Олійчук М.М.

Гуртківці колективу – захоплені пропагандисти театрального мистецтва, активні учасники дитячої театральної діяльності, помічники в організації тематичних вечорів, творчих конкурсів.

На даний час колектив працює над композицією «Чорні жнива 33-го» до Дня Голодомору та над дитячою п’єсою Наталії Уварової «Фізкультура для Баби Яги».

В цьому навчальному році педагог і гуртківці готують свої виступи та матеріали про роботу колективу на підтвердження почесного звання «Зразковий художній колектив»

Слайд 11. Зразковий гурток вокально-естрадного співу

Керівники: Бортнічук С.С., Кравчук І.В.

Колектив чітко передбачає перспективи творчого росту, а звідти забезпечує високу результативність роботи. Гурківці цього гуртка гідно представляють наше місто і заклад на Всеукраїнських конкурсах. Згідно наказу міністерства освіти і науки України № 996 від 18.08.2016 року колективу підтверджено почесне звання «Зразковий художній колектив».

Вокалісти Кравчук І.В.- Харів Дарина, Шиманчук Дарина, Кульба Ірина виступали з вокальними номерами на обласних спортивних змаганнях дітей з обмеженими фізичними можливостями. Якобюк Олена та Дубенюк Богдана стали учасниками фестивалю патріотичної пісні «Повстанські ночі». Карпевич Люба радувала своїми виступами у концертній програмі до Дня вчителя. На концертній програмі святкування Дня міста Карпевич Люба, Якобюк Олена, Чорна Олена, Бурочинська Марійка потішили всіх своїми виступами.

Співаки Бортнічук С.С.:

-Спічак В., Шевчук Ю., Вакулюк К., Іванчук А., виступали на літній естраді на святкуванні до Дня шахтаря.

- На урочистостях до Дня прапора виступала Франчук Люба.

24 серпня взяли участь у святковому концерті Спічак В., Вакулюк К., Іванчук А., Демчук С.,

9 вересня Іванчук Ангеліна виступала на День фізкультурника у Палаці культури.

На святкуванні Дня учителя виступав вокальний ансамбль «Джерельце» та солістка Катерина Вакулюк.

На відкритті спортивного комплексу у НВК №1 виступала Люба Франчук.

Вокальний ансамбль «Джерельце» порадував своїм виступом на осінньому благодійному балі.

Слайд 12. Зразковий ансамбль бандуристів “Горлиця”

Керівники: Гергель І.Ю., Зубкович В.М.

Репертуар бандуристів багатий і різноманітний: популярні та призабуті українські народні пісні, мелодії волинських композиторів, місцевих самодіяльних авторів, пісні та думи на вірші Т.Г.Шевченка, стрілецькі та рекрутські пісні, гаївки та веснянки. В цьому навчальному році педагоги і гуртківці готують свої виступи та матеріали про роботу колективу на підтвердження почесного звання «Зразковий художній колектив. Юні бандуристи підготували і провели родинне свято «Грай бандуро, грай!».

Слайд 13. Зразковий гурток “Духовий оркестр”

Керівники: Сидоренко В.А., Причепа Д.Ю.

Колектив об′єднує 30 дітей духовно близьких, для яких мистецтво є органічним проявом їхніх творчих здібностей. Глибоко продумана, ретельно спланована різностороння діяльність духового оркестру – могутній засіб у досягненні складних завдань. Результативність його роботи характеризує усвідомленість і міцність знань оркестрантів, володіння практичними навичками та вміннями.

Вихованці гуртка взяли участь у святі з нагоди 60-річчя селища Благодатне «Гріє душу рідне селище» та в масовому святі до Дня шахтаря ( керівник Сидоренко В.А.). На урочистостях до Дня учителя ( керівники Сидоренко В.А., Причепа Д.Ю.). На благодійному осінньому балі (керівник Причепа Д.Ю.).

Слайд 14. Зразковий вокальний ансамбль «Паросток»

керівник Сидоренко Н.М.

Під час занять у дітей формуються основні вокальні навички, зникають дефекти мови, розвиваються звуковисотний слух, чистота інтонування, почуття ритму і на основі цього розучуються і художньо-виразно виконуються музичні твори. Вихованці ансамблю незмінні призери обласних та всеукраїнських конкурсів.

Юні вокалісти були активними учасниками урочистої частини та святкового концерту до Дня учителя, фестивалю патріотичної пісні «Повстанські ночі». Готують свої виступи на Всеукраїнський пісенний фестиваль «Сурми звитяг».

Слайд 15. «Народний гурток Фітодизайн»

керівник Войтюк В.П.

Заняття в гуртку задовольняють потреби гуртківців у творчій самореалізації, формування творчої особистості, художнього смаку, фантазії, виховують повагу до звичаїв і традицій українського народу. Вихованці гуртка стали переможцями міського конкурсу з декоративно-ужиткового мистецтва »Золоті ручки» та здобули ІІІ місце в обласному етапі цього ж конкурсу.

Слайд 15. Мережа гуртків художньо-естетичного відділу

(Фото інших гуртків)

У відділі успішно працють і мають вагомі результати такі гуртки: “Фортепіано та музична творчість”,»Гри на фортепіано»( керівник гуртка Гричанюк Л.П.). Вихованець цього ж гуртка Здрок Артем взяв участь у концертній програмі благодійного осіннього балу. Юні піаністи разом із зразковим колективом бандуристів «Горлиця» провели пісенно-музичне свято «У родинному колі».

Гурток “Культура мови та спілкування” ( керівник Галичук Н.І.) юні читці виступили з літературною композицією на урочистостях з нагоди Дня працівників освіти в м. Луцьку. Підготували виступ до урочистої частини присвяченої Дню учителя в місті Нововолинську. Були ведучими фестивалю патріотичної пісні «Повстанські ночі», ведучими осіннього благодійного балу, вихованка гуртка Козицька Вікторія здобула ІІІ місце на міському конкурсі читців «Посміхнемось Вишні».

Особливої уваги заслуговує гурток “Ансамбль скрипалів”

( керівник Мельник Н.Г.), учениця гуртка Антонюк Маряна стала учасником свята «Веселий вулик» у школі мистецтв “. Хочеться відмітити гурток «Спортивного сучасного танцю”

( керівник Грицевич А.М.). Юні танцівники стали учасниками святкового концерту присвяченого Дню учителя, та святкової програми осіннього благодійного балу.

Слайд 16. Науково-технічний відділ

Науково-технічний відділ – це арена творчого пошуку, послідовної трансформації позашкільної освіти. Основне завдання відділу – особистісно орієнтований підхід до навчання і виховання гуртківців через відновлення змісту науково-технічної творчості та впровадження інноваційних технологій.

Слайд 17. Профілі науково- технічної творчості:

- початково-технічний

- спортивно-технічний

- інформаційно-технічний

- предметно-технічний

- художньо-технічний

- спортивно-технічний

- інформаційно-технічний

-

Слайд 18 . У відділі функціонують такі гуртки

Радіооператорів, Спортивної пеленгації, Технічний дизайн, Паперопластика, Авіомодельний, Судномодельний, Повітряні змії, Картинги, Радіоелектронного конструювання, Юних користувачів приладів радіоелектроніки, Технічного моделювання, Оригамі, Трасового автомоделювання, Кордових автомоделей, Різьблення по дереву, Образотворчого мистецтва, Виготовлення іграшок і сувенірів, «Юних фотоаматорів».

Педагоги та гуртківці науково-технічного віділу активні учасники міських, обласних, Всеукраїнських та міжнародних змагань.

Вихованці Шахраюк Н.Г. стали переможцями Всеукраїнської виставки-конкурсу дитячого малюнку «Наукова палітра». Взяли участь у обласному конкурсі «Безпека дитини-добробут країни». Та міжнародному конкурсі малюнків «Дружба»( Японія), обласному конкурсі «Я вірю в Україну, в свій народ».

Гуртківці Охманюка Є.А. зайняли почесне І місце у відкритих очно-заочних змаганнях з радіозв’язку на коротких хвилях «Зірки ефіру України» та ІІ місце у відкритих змаганнях з радіозв’язку на коротких хвилях до Дня захисника України на призи Музею військ зв’язку Збройних сил України.

Педагоги Савчук Л.А., Таранович В.С. провели майстер-клас у міській бібліотеці.

Керівник гуртка Шахраюк Н.Г. з гуртківцями стали учасниками міського конкурсу малюнків на асфальті «Моя Україна».

Золотухін К.С. провів міські змагання- показові виступи юних картингістів, гуртківці Турецького І.В. показові виступи трасових автомоделей.

Слайд 19. Туристсько-краєзнавчий відділ

Туризм – це спорт, пізнання, розвиток, відпочинок.

Важливе місце у роботі з дітьми займають туристські походи, експедиції, змагання, краєзнавчі пошуки, захисти науково—дослідницьких робіт, конференції, конкурси.

Слайд 20. Туристські зльоти, фестивалі

Упродовж навчального року туристсько-краєзнавчим відділом організовуються та проводяться екскурсії, різноманітні масові заходи: туристські зльоти, фестивалі.

14 вересня проведені міські туристичні змагання працівників освіти ( керівники Пик М.П., Вознюк Л.А.) в змаганнях взяли участь 50 учасників.

19-20 вересня взяли участь у обласних туристичних змаганнях вчителів ( керівник Вознюк Л.А.) взяло участь 7 учасників.

27 вересня проведено змагання з паркового орієнтування

( керівник Демчук О.П.) взяло участь 118 учасників.

21 жовтня проведено змагання в урочищі Новосілки «Стежками золотої осені» ( керівник Вознюк Л.А.), взяло участь 145 учасників.

26 жовтня взяли участь у обласних змаганнях «Волинська осінь» в селі Милятин ( керівники Пик М.П., Демчук О.П.), взяло участь 12 учасників.

31 жовтня проведено особисті змагання з техніки пішоходного туризму, спортивного орієнтування ( керівник Бродоса О.В.). У змаганнях взяли участь 42 учасники.

Слайд 21 Мережа гуртків туристсько-краєзнавчого відділу

Пішоходний туризм

Спортивне орієнтування

Юні туристи

Туристсько-краєзнавчий відділ є методичним центром з надання допомоги загальноосвітнім закладам міста. З цією метою проводяться навчальні семінари, огляди шкільних музеїв, видаються розробки, створено тренувальний полігон, виготовлені спортивні карти лісових урочищ.

Слайд 22. Еколого-натуралістичний відділ

Вибирай для себе лише одного наставника – природу

Еколого-натуралістичний відділ є координаційним центром інформаційно-методичної, природоохоронної, дослідницько-експериментальної роботи вчителів, учнів шкіл та позашкільних закладів міста.

Слайд 23. Мережа гуртків еколого-натуралістичного відділу

У відділі працюють такі гуртки:

Дорога в дивоствіт, Юні рослинники, «Юні екологи»,, «Юні овочівники», «Художня обробка деревини», «Декоративний розпис», «Захоплююче лозоплетіння», «Фотонатуралісти», «Юні друзі природи», «Любителі декоративних і свійських тварин», «Юні кролівники».

Слайд 24. Екологічні експедиції.

Пріоритетним напрямком в роботі відділу є творче оновлення форм і методів екологічного навчання і виховання. Особливої уваги заслуговують екологічні експедиції. Проведено екологічну експедицію «Очищення джерел».

Слайд 25. Навчально-дослідницька робота.

Робота гуртків відділу спрямована на засвоєння учнями теоретичного матеріалу, набуття практичних навичок з вирощування сільськогосподарських культур, проведення навчально-дослідницької роботи.

Слайд 26. Зоолого-тваринницька база відділу

В еколого-натуралістичному відділі діє зоолого-тваринницька база: живий куточок, в якому мешкають різнокольорові декоративні птахи, акваріумні рибки, хом´ячки, морські свинки,кролики, нутрії, свині, уславлені легендами плазуни, чудернацькі комахи.

- Живий куточок

- Крільчатник

- Нутрійчатник

- Свинарник

Слайд 27. Дослідницька робота в крільчатнику

Слайд 28. Навчально-дослідна земельна ділянка

На навчально-дослідній-земельній ділянці працює трудове аграрне об´єднання “Еколог”. Тут юними аграріями зібрано видове та сортове різноманіття культурних і дикорослих рослин. НДЗД поділена на відділки польових культур, овочевих рослин, плодово-ягідних насаджень, лікарських рослин, колекційну ділянку.

( Фото).

Успішно реалізується комплексна програма пошуку, виявлення та розвитку обдарованих дітей “Творча обдарованість”.

Вихованці гуртка «Любителі декоративних і свійських тварин»

( керівник Зіркевич О.М.) на обласному біологічному форумі «Дотик природи» здобули почесне ІІІ місце.

На обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-огляду на кращу навчально-дослідну ділянку вихованці гуртка «Юні рослинники» ( керівник Огороднік І.А.) вибороли також ІІІ місце.

За вересень-жовтень цього навчального року педагоги і вихованці відділу взяли участь і надіслали матеріали на такі конкурси:

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Географічний майданчик в дії» ( керівник Нікіфорова О.М.) гурток «Юні екологи».

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Турбота молоді тобі, Україно!» акція «Кролик»( керівник Зіркевич О.М.), гурток любителі декоративних і свійських тварин».

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Вчимося заповідувади»

( керівник Огороднік І.А.), гурток «Юні екологи».

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу похід – «Біощит» ( керівник Нікіфорова О.М.), гурток «Юні екологи».

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Турбота молоді тобі, Україно!» у номінації «Плекаємо сад» ( керівник Огороднік І.А.), гурток «Юні рослинники».

Готуються матеріали на обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Птах року 2016 – повзик» ( керівник Савосюк Р.М.), гурток «Художня обробка деревини». Та на обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Мій рідний край – моя Земля!» ( керівник Нікіфорова О.М.), гурток «Юні екологи».

Робота дирекції, профспілкового комітету, усього педагогічного колективу НЦДЮТ спрямована на утворення атмосфери творчої самореалізації кожного учасника навчально-виховного процесу.

Слайд 29.

Усі чотири відділи Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості працюють за гаслом:

“Де знання – там творчість, де творчість – там особистість, де особистість – там безперервний процес навчання”.

Дякую за увагу!

Слайди для перегляду завантажуйте тут>>>


МАН

Від простого – до складного, від пізнання різноманітності навколишнього світу - до отримання глибоких теоретичних знань, набуття практичних навичок та застосування їх при проведенні науково-дослідницької та експериментальної роботи – шлях члена Малої академії наук «Оріон».
МАН – це:
- наукове товариство старшокласників Нововолинська, захоплених наукою, технікою, історією, екологією, фольклористикою;
- наукові дослідження, конкурси, конференції, перші публікації.

Еколого-натуралістичний відділ

В гармонії з природою
Основна мета відділу – це формування гармонійно розвиненої особистості, забезпечення умов додаткової освіти та пробудження інтересу до поглибленого вивчення біології, екології. Педагоги допомагають гуртківцям зрозуміти сутність цілісності природних комплексів, екологічної культури, прищеплюють бережливе ставлення до флори і фауни, сприяють набуттю практичних умінь і навичок, досвіду у розв’язанні екологічних проблем. У відділі створено умови для виявлення обдарованих учнів, які бажають оволодіти глибшими знаннями, набути умінь і навичок з біології, екології і в галузі сільського господарства,брати участь у науково-дослідних і експериментальних роботах. Для багатьох дитяче захоплення з часом переростає в покликання.
Під час занять з учнями проводяться екскурсії, практичні роботи в кабінетах, теплиці, а також на природі, відеолекторії та робота на навчально-дослідній ділянці.

Туристсько-краєзнавчий відділ

Туризм – школа життя
З метою краще пізнати свій край, випробувати себе в багатоденних походах та змаганнях діти приходять до гуртків юних туристів, пішохідного туризму, спортивного орієнтування.
А ті, хто бажає якомога детальніше познайомитись з історією, географією рідного краю, доторкнутися до «сивої давнини», досконаліше вивчити культуру і побут нашого народу – займаються в гуртку географи-краєзнавці.
Традиційно відділ проводить туристські свята, змагання, акції: «Пам'ять», «Колосок», «Кубок Надбужжя», «Стежками золотої осені», огляд і захист краєзнавчих матеріалів в рамках учнівського руху «Мій рідний край – моя земля», змагання з паркового орієнтування, з техніки пішохідного туризму в закритому приміщенні, туристський зліт школярів.
Канікули – пора походів та екскурсій, коли юні туристи мандрують гірськими стежками Карпат, подорожують просторами Полісся, шацькими озерами.

Ми – ініціатори проведення туристських змагань серед працівників освіти.

Осередком туристської діяльності в місті став наш відділ. Досвідчені педагоги підтримують розвиток дитячо-юнацького туризму в місті як найбільш захоплюючого напрямку позашкільної освіти.


/Files/images/logotipi/noimage-300x270.jpg

Роль Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості у формуванні всебічно розвиненої особистості

Позашкілля – невід’ємна складова системи неперервної освіти в країні. Її значення важко переоцінити, бо заняття улюбленою справою сприяє розвитку особистості, психологічно розвантажує дитину. Долучившись до роботи різних гуртків і зрозумівши, до чого в неї є хист, дитина має змогу самостійно зробити вибір у житті. Водночас позашкілля – це ще й дієвий засіб запобігання злочинності й правопорушенням у молодіжному середовищі.

У Міністерстві освіти і науки, молоді і спорту визнають: 37% дітей, які нині охоплені такою роботою, - не той показник, на якому можна зупинятися. Ми працюємо над вдосконаленням і форм, і методів позашкільної освіти, над задоволенням запитів дітей, поліпшення матеріально-технічної бази.

Не менш пріоритетне завдання – це підвищення якості позашкільної освіти, наближення її до реальних потреб дітей. Ідеться про швидке реагування на те, чого діти прагнуть і чим захоплюються, про започаткування нових, сучасних видів дитячої творчості. Бо досі дитині пропонували обирати з того, що вже є.

Зрозуміло, головна роль у забезпеченні якісної освіти належить педагогічним працівникам, тож ми разом із міським методичним кабінетом приділяємо належну увагу підвищенню рівня підготовки педагогічних кадрів на курсах у ВІППО.

9 гуртківців еколого-натуралістичного відділу, які стали переможцями Всеукраїнських, обласних конкурсів і акцій були направлені на відпочинок і оздоровлення на базу Всеукраїнського профільного табору «Юннат» в м. Київ. Переможці Всеукраїнського конкурсу «Космічні фантазії» Уманець Марія, Ярославцева Юлія були нагороджені путівкою у Всеукраїнський табір «Артек». На базі Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості в таборі з денним перебуванням з 05.06. по 22.06.2012 року відпочивало 104 гуртківці.

Педагогами та учнями туристсько-краєзнавчого відділу було здійснено похід у гори Карпати, з метою участі в Чемпіонаті Волинської області з туристсько-спортивних походів, удосконалення туристських навиків та активного відпочинку дітей. Протягом ІІ семестру 2012 року в походах і екскурсіях взяло участь 1267 гуртківців.

Належне фінансування позашкільної освіти – важливий пункт у її реформуванні. Відповідно до чинного законодавства саме з місцевих бюджетів здійснюється фінансування таких закладів, як наш. Учасники ІІІ Всеукраїнського з’їзду працівників освіти наголошували на потребі внести законодавчі зміни до Бюджетного кодексу України з тим, щоб ця освітня ланка утримувалася відповідно до її значення. Адже місцеві бюджети не в змозі забезпечити її поступальний розвиток. Проблема полягає також у підвищенні соціального статусу педагога позашкілля. Рішенням Нововолинської міської ради Волинської області №12\9 від 26.10.2011р. позашкільні навчальні заклади ДЮЦ, СЮТ, СЮН, СЮТур були ліквідовані, а на їх місці створено один позашкільний навчальний заклад – центр дитячої та юнацької творчості, у структурі якого залишилися ті ж напрямки, що й до ліквідації: естетичний, науково-технічний, еколого-натуралістичний, туристський. Було скорочено адміністративний склад, тепер залишився один директор і методисти по профілях. Новостворений заклад відвідують 2250 вихованців, які займаються у 57 гуртках - 107 групах за різними профілями. Із них : напівсиріт – 27 , дітей із багатодітних сімей – 87, дітей, як знаходяться на диспансерному обліку – 28, дітей із неповних сімей – 73, дітей-інвалідів – 8, позбавлених батьківського піклування – 6, чорнобильців – 4, учнів з девіантною поведінкою – 9. Освітній процес забезпечує 52 педагогічних працівника . У закладі 6 зразкових колективів: зразковий гурток вокально-естрадного співу(керівники Кравчук І.В., Бортнічук С.С.), зразковий духовий оркестр (Сидоренко В.А., Причепа Д.Ю.), зразковий ансамбль бандуристів «Горлиця» (Гергель І.Ю.), зразковий гурток «Фітодизайн» (Войтюк В.П.), зразковий ансамбль народного танцю «Щасливе дитинство» (Грицевич І.Л., Майструк Л.А.), зразковий драматичний колектив (Жуковська Г.І.).

Заклад функціонує на основі складеного річного плану роботи.

НЦДЮТ ставить своїм завданням збільшення кількості учнів, зайнятих позашкільною освітою, щоб максимально забезпечити потребу всіх бажаючих займатися улюбленою справою. З цією метою на базі закладу створено умови для відкриття нових профілів гуртків.

Великою популярністю серед батьків та дітей користується школа ранньої творчої орієнтації дошкільнят «Пізнай себе», яка працює на базі закладу за рахунок батьківської плати. У 2011-2012 н.р. у школі дошкільнят здобували освіту 75 діток.

Виховними центрами закладу є навчально-дослідна земельна ділянка, екологічна стежка «Берегиня», куточок хліба, живий куточок, музей історії НЦДЮТ.

За період з 1 січня і по теперішній час 2096 гуртківців НЦДЮТ взяли участь у 28 міських, 46 обласних, 12 Всеукраїнських конкурсах, фестивалях, турнірах, змаганнях тощо, де стали переможцями і призерами у багатьох номінаціях. Нашим педагогам (Вознюк Л.А., Ушакова Н.С., Киця Т.В., Барульска Л.Є.) за підсумками 17 міської виставки дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Волині» оголошено подяку за представлені методичні розробки. За підзвітний період 13 педагогічних працівників закладу відзначені грамотами та подяками міського, обласного управлінь освіти (додаток № 1,2).

Нововолинська газета «Наше місто» на своїх шпальтах досить часто висвітлює роботу НЦДЮТ. Педагоги новоутвореного закладу записали фільм «Наші таланти», помістивши його в мережі інтернет.

В кінці навчального року було проведене оціночне інтерв’ю, що дало змогу педагогам у присутності адміністрації зробити глибокий аналіз своєї роботи. Належну увагу дирекція приділяє згуртуванню колективу, використовуючи у своїй роботі методику заміру психологічного клімату в колективі.

Дитина – не амфора, яку треба наповнити, а факел, який треба запалити

Стрижнем усієї системи виховання в Україні та й в нашому закладі зокрема є ідея національного відродження, яка відіграє роль об’єднавчого, консолідуючого фактора у суспільному розвитку, становленні особистості як громадянина своєї держави. Для нас важливо, щоб виховний процес був особистісно орієниованим та гуманістично спрямованим. Тому педагогічний колектив нашого закладу створює середовище духовного розвитку, соціально-рольового життя дитини як творця і проектувальника свого майбутнього.

Робота НЦДЮТ базується на таких напрямках виховання:

*патріотичний;

*родинний;

*правовий;

*морально-етичний;

*трудовий;

*екологічний;

*естетичний ;

*краєзнавчо-туристський;

*технічний.

«Крокус» - це символічна назва асоціації дітей НЦДЮТ, що має свої символи, гімн, ідейний зміст.

Відповідно до цієї системи, дитина по символічних сходинках піднімається до вершини своєї творчості, самопізнання, запалює свою душу як факел, передає цей палаючий вогонь новим вихованцям закладу для утвердження творчості, добра та радості.

Перша сходинка системи «Умка»

Символом є образ казкового ведмедика Умки – допитливого, доброго, товариського.

Кредо першої сходинки: «Дитя – як тісто: як замісив, так і виросло».

У заходах, які проходять, беруть участь батьки, діти й педагоги, створюючи єдиний творчий простір дитини.

Працює естетична школа ранньої творчої орієнтації дошкільнят «Пізнай себе», в якій діти займаються вокалом, грамотою, математикою, хореографією, образотворчим мистецтвом, англійською мовою.

Друга сходинка системи «Колір»

Символ другої сходинки є райдуга – як символ витвору Бога Сонця Дажбога. Завдяки цій символіці діти розуміють, що природа теж створює свої шедеври.

Кредо другої сходинки: «Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, фантазії, творчості».

Діти займаються у гуртках, студіях закладу, створюють власні роботи, вчаться презентувати їх на виставках і конкурсах, розвивають дитяче самоврядування (виконують соціальні ролі: юного художника, дослідника, майстра).

Третя сходинка системи «ЮТТА»

Це квітка грузинською, а в нашій системі: Юні, Талановиті, Творчі, Активні.

На цій сходинці вже чітко вимальовуються образи творчо обдарованих дітей, результатами їхньої праці є нагороди, дипломи, грамоти.

Кредо третьої сходинки: «Кожна справа – з користю, інакше – навіщо?

Кожна справа - людям, інакше – навіщо? Кожна справа – творча, інакше – навіщо?».

Гуртківці удосконалюють свою майстерність у гуртковій роботі, мають соціальні ролі у системі самоврядування, займаються волонтерством, науковим дослідженням в МАН.

Результатом запровадження виховної системи є виховання життєтворчої. Компетентної особистості – вільної, гуманної, духовно зрілої, ініціативної, активної, здатної до вирішення життєвих проблем, готової до самооцінки і самовиховання.

Інтегровані педагогічні ідеї, що застосовуємо у виховній системі «Крокус»

*Ідея самоврядування у дитячому колективі.

*Ідея «кодексу цінностей» .

*Методика щодо проведення й підготовки колективних творчих справ (КТС).

*Ідея організації емоційного життя дитини та соціально значущої праці.

*Сім заповідей і сім доброчинників педагога В.Сухомлинського.

Ідея самоврядування у дитячому колективі

Система дитячого самоврядування в гуртках НЦДЮТ армована:

- залучення гуртківців до спільної праці, активної участі в житті центру;

- організацію змістовного культурного дозвілля гуртківців;

- гармонійний розвиток особистості кожного вихованця;

- формування тимчасового творчого працездатного колективу;

- навчання мистецтву спілкування, грамотному висловленню своєї думки;

- розвиток уміння аналізувати та оцінювати свої погляди на факти і явища;

- реалізацію інтересів і досягнень вихованців;

- відродження кращих культурних традицій українського народу, виховання патріотизму, національної гідності;

- сприяння духовному збагаченню та виховання толерантного ставлення до інших.

Після кожної справи обов’язково проводимо:

обговорення вражень від особистої участі та роботи всього колективу;

аналіз та пошук покращення своєї діяльності за рахунок невикористаних ресурсів та виправлення помилок.

Щоразу відзначаємо тих учнів, хто є найактивнішим і найуважнішим. Завжди намагаємось хвалити і підтримувати своїх вихованців, мотивувати їх брати щоразу складніші завдання, щоб відчути радість досягнення певного рівня згань і умінь. Зауважили: вплив буде реальним, якщо вихованець матиме позитивний неофіційний статус у колективі.

Ідея «кодексу цінностей»

Абсолютно вічні цінності:

Добро, совість, правда, віра, надія, любов, доброта, чесність, справедливість, милосердя.

Основні національні цінності:

Патріотизм, готовність до захисту Батьківщини, почуття національної гідності, історична пам'ять, повага до державних та національних символів, дбайливе ставлення до національних багатств, рідної природи.

Основні громадські цінності:

Прагнення до соціальної гармонії та справедливості, захист індивідуальних прав і свобод, висока повага закону, право людини на життя, гідність, безпеку, рівні можливості, право на свободу думки, совісті, вибору конфесій, право на самовираження, толерантне ставлення до чужих поглядів, які не суперечать загальноприйнятим нормам.

Цінності сімейного життя:

Вірність, довіра, піклування про дітей, піклування про батьків, старших у сім*ї, злагода між членами сім*ї, повага прав дитини і прав старших, здоровий спосіб життя, охорона традицій.

Цінності особистого життя:

Орієнтація на пріоритет задоволення духовних потреб, внутрішня свобода, воля ( самоконтроль. Самодисципліна), мудрість, розум, здоровий глузд, лагідність, доброзичливість, оптимізм, гармонія душі і зовнішньої поведінки, творча активність, ініціативність, працьовитість, цілеспрямованість.

Методика щодо проведення й підготовки колективних творчих справ (КТС)

Колективна творча правця (КТС) – спільний пошук кращих рішень життєво важливих завдань, адже здійснюється спільно з дітьми і дорослими – задумується, організовується, виконується, оцінюється. У кожній КТС розв’язується цілий ряд педагогічних знань, відбувається розвиток колективістських , демократичних основ життя. Самостійності та ініціативи дітей, самоуправління, активного ставлення до навколишнього середовища.

Завдання організатора в тому, щоб спрямувати КТС на збагачення колективу й особистості соціальним цінним досвідом щодо удосконалення кращих людських здібностей, потреб і відносин.

Етапи колективних творчих справ:

- тема і напрямок справи;

- рада справи;

- підготовка справи;

- проведення справи;

- підсумки справи;

- післядія справи.

Ідея організації емоційного життя дитини та соціально значущої праці

Головною ланкою у виховній системі є праця – творча, соціально значуща, в якій виховує сам процес і його результати. Ми переконані: життя вихованців у закладі, вдома має бути яскравим, красивим, наповненим радістю, сміхом, романтикою, щоб дітей оточували квіти, твори мистецтва, музики. При цьому необхідно, щоб вихованці були не тільки слухачами і глядачами, а й активними учасниками всіх справ.

Сім заповідей і сім доброчинників педагога В.Сухомлинського.

  1. Заклад – твій рідний дім, дорожи дахом дому свого, навіть якщо він протікає.
  2. Нехай у вашому домі плачуть тільки від радощів, а зморшки будуть слідами колишніх посмішок. Хай буде сонце! Хай сховається темрява!
  3. Красна хата не кутками, а пирогами. Але в кожному пирозі головне – начинка. Пироги з поганою начинкою або порожні – це халтура і обман.
  4. Говори, що знаєш, роби, що вмієш. При цьому пам’ятай, що знати і робити більше – нікому не завадить.
  5. Шкільна справа – це і наука, і мистецтво, і художня самодіяльність. Сьогодні навіть у самодіяльності найбільше цінується професіоналізм.
  6. Не відчуваєш любові до дітей – сиди смирно, не кажи багато. Право на голос у нас має тільки справжній друг дітей.
  7. Пам’ятай, що адміністрація – друг людини. Копаючи, вона шукає свіжий, життєдайний струмок. Не плюй у колодязь: знадобиться.

Сім доброчинників:

- Вірність школі.

- Добронравність.

- Чесне ставлення до справи.

- Високий професіоналізм.

- Жага до самовдосконалення.

- Любов до дітей.

- Повага до адміністрації.

Основні форми виховання в закладі:

- інформаційно-масові;

- діяльнісно-практичні групові;

- інтегративні;

- діалогічні;

- індивідуальні;

- наочні;

- стимулювання і корекція поведінки за допомогою психолога;

- самореалізація особистості вихованця як творця і проектувальника свого життя;

- робота ради лідерів дитячого врядування;

- штаб волонтерів;

- творчі звіти, презентації проектів;

- організація пошукової роботи членів МАН;

- випуск газети;

- використання музейної педагогіки;

- створення власного порт фоліо;

- екскурсії;

- співпраця, зустрічі, листування;

- Участь у соціально значущих заходах Центру.

Очікувані результати:

Виховання життєвої, компетентної особистості – вільної, гуманної, духовно зрілої, ініціативної і активної, здатної до вирішення життєвих проблем, готової до самооцінки і самовиховання.

Кiлькiсть переглядiв: 5658

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.